Utflukt: Makua Valley

I helga jobbet jeg som frivillig hos Oahu Army Natural Resources Program. Dette var gjennom en av fagene mine; Hawaiian class. Her jobbet vi i skogen med å fjerne ugress og planter som ikke er native, for å redde de truede native artene. Fordi så mange som meg reiser til Hawaii hvert eneste år, tar vi med oss planter og dyr som ikke hører hjemme her. De ødelgger plante- og dyrelivet her på Hawaii og utrydder flere arter. I tillegg er det også en millitærleir nede i Makua Valley som er blitt brukt til å øve på å bombe, som allerede har utryddet flere arter. 

Det var en veldig fin opplevelse å kunne være med på dette, og faktisk gi litt tilbake til dette paradise jeg har fått lov til å bo på. Men akkuratt nå så sitter jeg for det meste igjen med over 50 myggstikk på beina, som klør mye og ugjevnt. Det blir sikkert en veldig fin opplevelse å se tilbake på når myggstikkene har gått bort.

Legg igjen en kommentar

