Tilbake til videregående?

Skoleopplegget er litt anderledes her på Hawaii. Jeg har i likhet med universitetet i Bergen mye å lese, men forskjellen er at de gjerne sjekker om du faktisk har lest ved å ha en prøve i starten av timen. I tillegg til leseleksene får vi også mange mindre assignments underveis. Hittil har jeg levert en oppgave i visual journalism der jeg skulle intervjue en i klassen og skrive en liten historie. I samme faget har jeg også hatt en innlevering av fotooppgave med 25- 30 bilder av ulike ansikter (med samme tema).

I media ethics har jeg levert en liten oppgave med en tekst om meg selv, og en litt større oppgave (kun 500 ord) om et etisk dilemma. For hver time jeg går til får jeg en ny oppgave til neste time. Det er mye å holde styr på, og mye å gjøre.

I gjengeld er det ikke lagt like stor vekt på karakteren på eksamen her som det er i Bergen. Hjemme er eksamenskarakteren gjerne den eneste karakteren du får. Her får vi credits for alle assigments og deltagelse i timene, og dette blir lagt sammen med eksamenskarakteren.

Jeg må innrømme at jeg lærer mer av å jobbe på denne måten, samtidig som jeg syns det er velidg slitsomt til tider.

2 thoughts on “Tilbake til videregående?

  1. Høres ut som et godt opplegg, selvom det sikkert er veldig mye. Jeg likte ikke at vi bare fikk 1 karakter utifra hvordan man presterer 1 dag i forhold til et helt semester med mye arbeid.

Legg igjen en kommentar

