En ny venn

Jeg har en del fri mellom timene på skolen, så de siste dagene har jeg sittet ute i solen og lest litt pensum. Her om dagen var det så varmt at jeg måtte snu ansiktet fra solen, og hadde derfor ryggen mot bordet jeg satt ved. Plutselig hører jeg en veldig høy fuglelyd. Da jeg snur meg for å finne ut hvilken fugl det er som er så høylytt ser jeg at det ikke er en høylytt fugl, men en fugl som sitter helt nære meg, så nært at jeg kunne ha klappet den. Den flyr av gårde når jeg snur meg rundt igjen, men etter noen minutter kommer den tilbake og la seg i en slags «sovestilling» på bordet. Så søt! Tror jeg må pønske ut et navn, kanskje je møter den igjen!

20140118-003515.jpg
Jeg begynner å få ganske god kontroll på fagene nå. Opplegget er veldig likt videregående, så var litt uvant å måtte ha så mye lekser og prøver underveis, men tror jeg skal få det til allikevel. Jeg har tidligere laget en liste med fag som jeg ønsket, og jeg fikk vel egentlig ingen av de fagene. Men etter å ha overlevd første uke, tror jeg det skal gå bra resten av semesteret også.

Fagene jeg har nå er:
Media ethics
Cinema and digital media
Media arts
Visual journalism
Hawaiian

I dag hadde jeg «hawaiian» faget, som tar for seg det etniske studie av hawaiianere. Veldig gøy fag, tror jeg kommer til å lære ting der jeg aldri kunne lært et annet sted. I dag lærte jeg for eksempel om «Aloha’aina» som betyr «care for the land». Utrolig fascinerende å høre på en som snakker hawaaisk.

Legg igjen en kommentar

